Sök:

Sökresultat:

298 Uppsatser om Varumärkets krafter - Sida 1 av 20

Relationen mellan konsumenternas personlighet och varuma?rkets personlighet

Dagens olika marknader besta?r vanligtvis av ma?nga konkurrenter da?r alla konkurrerar om samma kunder vilket kra?ver mer av fo?retagen att sticka ut fra?n ma?ngden och go?ra sig mer konkurrenskraftiga. En djup relation med kunden a?r da?rfo?r av en stor betydelse som bland annat kan uppna?s genom varuma?rket.Ett varuma?rke har vissa personliga egenskaper som ger konsumenter en underlig- gande betydelse. Dessa egenskaper sa?tter sig som undermedvetna bilder hos konsu- menterna och speglar fo?retagets verksamhet.

Det handlar om detaljer : En bok om att bygga ett varumÀrke och att göra en första kollektion

Syftet med det h?r arbetet var att visa hur ett varum?rke kan byggas och att prova detta genom en kollektion m?bler och inredningsprodukter under arbetsnamnet ĂźTextila sammanfogningar ñ Gone BananasĂź. MÂlet var att p examensutst?llningen kunna presentera en kollektion m?bler. Vi skulle ocks vid examensarbetets slut ha utvecklat en grund till vÂrt varum?rke i bild och text om oss och vad vi g?r.

Frivilligt revisoranlitande för de svenska smÄföretagen : -En studie om vilka anledningar som finns till valet att behÄlla företagets revisor-

Syftet med det h?r arbetet var att visa hur ett varum?rke kan byggas och att prova detta genom en kollektion m?bler och inredningsprodukter under arbetsnamnet ĂźTextila sammanfogningar ñ Gone BananasĂź. MÂlet var att p examensutst?llningen kunna presentera en kollektion m?bler. Vi skulle ocks vid examensarbetets slut ha utvecklat en grund till vÂrt varum?rke i bild och text om oss och vad vi g?r.

Avskrivningstider? Det Àr inget problem, vi gÄr efter praxis! : En studie om hur fastighetsbolag vÀljer avskrivningstider

Syftet med denna uppsats Àr att undersöka vad fastighetsbolag inom K3 baserar sina byggnaders avskrivningstider pÄ och hur vÀl dessa stÀmmer med vad som rekommenderas inom forskningen pÄ omrÄdet. Företag inom K3 redovisar enligt Ärsredovisningslagen. Detta Àr intressant att titta pÄ dÄ det Àr vÀldigt komplext att bestÀmma avskrivningstider för en byggnad, Àn mer komplext blir det vid innehavandet av mÄnga byggnader, dÀr den ena inte Àr den andre lik. För att försöka förklara de val av avskrivningstider som fastighetsbolag gör anvÀnder vi oss av institutionell teori och intressentteorin. Vi har i vÄr studie valt ett kvalitativt tillvÀgagÄngssÀtt dÀr vi har anvÀnt oss av semistrukturerade intervjuer hos fem fastighetsbolagen inom klassificeringen K3.

FASOMSTÄLLNINGSMEKANISM FÖR MOTKOLVS HCCI MOTOR

Examensarbetets syfte var att konstruera en reglermekanism till en HCCI-motor. HCCImotornÀr en motkolvsmotor med variabel kompression. En motkolvsmotor Àr i teorinbÀttre Àn en vanlig motor pÄ grund av att det gÄr att utvinna arbetet frÄn förbrÀnningen itvÄ riktningar, vÀrmen verkar pÄ tvÄ ytor istÀllet för en. Huvudproblemet med dettaexamensarbete har varit att uppskatta de krafter som verkar i systemet, samt att utvecklaett enkelt sÀtt att reglera fasen mellan vevaxlarna. BerÀkningen av de krafter somuppkommer i reglermekanismen Àr komplicerad pÄ grund av att mekanismen rör sigunder körning.

SjÀlvskattad motion vs. Estimerad syreupptagningsförmÄga : En studie av hur det samvarierar med upplevelsen av att ha krafter kvar efter en arbetsdag.

Syfte och frĂ„gestĂ€llningarDenna studie syftar till att undersöka det oberoende sambandet mellan sjĂ€lvskattad motion respektive estimerad syreupptagningsförmĂ„ga och upplevelsen av att ha krafter kvar nĂ€r man kommer hem efter en arbetsdag. Studiens frĂ„gestĂ€llningar var: Hur stor andel av befolkningen kan antas ha krafter kvar nĂ€r de kommer hem efter arbetsdagen? Är sjĂ€lvskattad motion och kondition oberoende pĂ„verkansfaktorer pĂ„ upplevelsen av krafter kvar efter arbetsdagen? Vilken av dessa mĂ„tt kan i sĂ„ fall bĂ€st predicera denna upplevelse? Kan konditionstester i samband med hĂ€lostester uteslutas dĂ„ vi önskar predicera upplevelsen av krafter kvar efter arbetsdagen?  MetodData har tillhandahĂ„llits frĂ„n Previa AB. Materialet innefattar resultat frĂ„n 2482 hĂ€lsotester som inkluderar en enkĂ€tanalys avseende hĂ€lsofrĂ€mjande faktorer samt ett submaximalt cykeltest (Åstrand). I en linjĂ€r regression har vi analyserat konditionstalet samt samtliga enkĂ€tsvars oberoende pĂ„verkan pĂ„ enkĂ€tfrĂ„gan ?Jag upplever krafter kvar efter en arbetsdag? som beroende variabel.

Simuleringsstöd för modeller i fysikundervisning

Den hÀr rapporten Àr en del av mitt examensarbete, vilket berör omrÄdet simuleringsverktyg och frilÀggninsgdiagram inom fysikundervisning, frÀmst inriktad mot fysikaliska krafter i gymnasiekurser. Arbetet grundar sig pÄ tidigare studier om varför och hur man ska utforma ett digital hjÀlpmedel till undervisningsmiljöer. Det slutliga resultatet ska inte ses som en fÀrdig produkt utan som en prototyp av en produkt av denna karaktÀr. Rapporten betonar Àven vikten av att detta program inte ensamt kan ge eleven förstÄelse utan att det Àven stÀller krav pÄ lÀrare och pÄ undervisningsmiljön. Programmet ska anvÀndas, precis som det pÄpekas i denna rapport, som ett stödverktyg för lÀrare och elever, för att underlÀtta i fysikundervisningen genom att ge möjlighet att kunna rita och prova frilÀggningsdiagram av krafter..

Den dagliga situationsanpassningen : LĂ€rares hantering av tid, rum och teknik i skolan

Denna studie Ă€r ett bidrag i förstĂ„elsen av situationsanpassat arbete. Studien illustrerar hur lĂ€rare i olika situationer mĂ„ste hantera tid, rum och teknik som formativa krafter, krafter som bidrar till att forma lĂ€rarnas arbete. Resultatet baseras pĂ„ en bearbetning av de data som samlades in vid sju observationerna varvid nio tidsmĂ€ssigt avgrĂ€nsade situationer, kallade settings, analyserats med stor noggrannhet. Resultatet visar hur tid, rum och teknik utgör möjligheter sĂ„vĂ€l som hinder, vilka lĂ€rarna mĂ„ste hantera i sitt dagliga arbete. Ökad medvetenhet kring lĂ€rarvardagens arbetsvillkor och hur villkoren formar lĂ€rares arbetsvardag kommer förhoppningsvis att öka deras möjligheter att hantera det situationsanpassade arbetet..

Invandrarkvinnor i BorlÀnge och Gemensamma Krafters betydelse för kvinnorna

To end up as an immigrant in an unknown country and to try to participate in the majority society means both psychological and physical difficulties where their whole life is changing. Gemensamma Krafter is a prevention changing work in a housing area in BorlÀnge. It works among other things as a meeting place for people from different cultures. The aim with this study was to describe and to get increased understanding for the lives of a number of immigrant women who lives in BorlÀnge/Sweden and which importance ?Gemensamma Krafter? has had for them.

LitterÀra resor : en inspiration för ungdomar

Syftet med studien Àr att undersöka ungdomars intresse för och upplevelse av skönlitteratur i den nya tidsÄldern dÀr skönlitteraturen möter konkurrens frÄn andra fritidsfaktorer. Har de intresse av skönlitteratur? Vad pÄverkar dem att lÀsa eller inte lÀsa? Hur pÄverkas de av lÀsningen? Undersökningen grundar sig pÄ en kvalitativ metod, med halvstrukturerade intervjuer med Ätta sjundeklassare. Ansatsen Àr hermeneutisk och min strÀvan har varit att rimligt tolka informanternas svar pÄ forskningsfrÄgorna. Resultatet visar att ungdomarna uppskattar litteratur och att den skönlitterÀra lÀsningen finns dÀr som ett intresse parallellt med andra fritidsfaktorer.

VarumÀrket till er tjÀnst : Varuma?rkets roll i den va?rdeskapande processen utifra?n ett tja?nstelogiskt perspektiv

Enligt det tja?nstelogiska synsa?ttet blir upplevelsen kring ett ko?p allt viktigare. Samtidigt a?r varuma?rket en viktig resurs i marknadsfo?ringsteori idag. Det saknas dock ett tydligt resonemang fo?r hur varuma?rket passar in i interaktionen mellan fo?retag och konsument.

Stranderosion i SkÄne

Erosion Àr en stÀndigt pÄgÄende process som formar om vÄrt landskap. LÀngs med kusten pÄgÄr ett samspel mellan vind, vÄgor, strömmar och sediment. Ett omrÄde kan sÀgas vara utsatt för erosion om mÀngden borttransporterat material Àr större Àn den mÀngd som avsÀtts. Det omvÀnda kan ocksÄ intrÀffa, det vill sÀga att strÀnder vÀxer. Detta kallas för ackumulation.

Svenska och finska kursplanen : En jÀmförelse av den svenska och finska kursplanen i geografi

Syftet med denna studie Àr att undersöka vilka likheter och skillnader det gÄr att finna i den svenska och finska kursplanen i geografi, detta för att fÄ en indikation pÄ om skillnader i kursplanerna kan vara orsaken till Finlands framgÄng i globala tester medan den svenska skolan gÄr betydligt sÀmre. Samt att se om det finns indikationer pÄ vilka krafter som kan ha pÄverkat kursplanernas utformning.För att kunna finna svaren till syftet sÄ anvÀnds en textanalys av de bÀgge kursplanerna och dessa stÀlls emot varandra för att finna hur de tvÄ kursplanerna skiljer sig frÄn varandra och vilka likheter de har. Denna studie visar pÄ att de tvÄ kursplanerna har vÀldigt stora likheter och knappt nÄgra skillnader utöver ordval. Studien visar ocksÄ pÄ att det inte tycks vara de globala testerna sÄ som PISA som har inverkan pÄ kursplanerna i geografi utan att de mÄste pÄverkas av andra krafter..

Annonsmarknaden pÄ Internet och att konkurrera med Blocket.se

Syftet med denna uppsats Àr att skapa en förstÄelse för vilka bakomliggande krafterna som gör att mÀnniskor anvÀnder Blocket och se vilka strategier som kan anvÀndas för att bryta dessa krafter..

Hur försÀljares kunskap om varumÀrket och varumÀrkesidentifiering pÄverkar försÀljning samt upplevd förmÄga att pÄverka kunden : En fallstudie pÄ bilindustrin

Omfattande forskning underso?ker varuma?rkets roll fo?r att pa?verka konsumenters attityder och beteenden. Dock har kommunikationen fra?n fo?retaget a?ven pa?verkan pa? en annan viktig ma?lgrupp, en grupp som har kraftigt fo?rbisetts. Genom varuma?rkesteorier, social identitetsteori, fo?rsa?ljningsteorier, service marketing teorier och kunskapsteorier, har fo?rfattarna anva?nt sig av en kvantitativ mailstudie utfo?rd pa? tva? sto?rre bilakto?rer som anva?nder sig av a?terfo?rsa?ljare pa? den svenska marknaden.I denna studie visar fo?rfattarna att a?terfo?rsa?ljarnas uppfattning av kommunikation, extern som intern, kunskap, ka?nsla och identifieringsgrad till varuma?rket samt miljo?attityder har en inverkan pa? fo?rsa?ljarnas upplevda fo?rma?ga att pa?verka kunden samt specifik fo?rsa?ljning.

1 NĂ€sta sida ->